Fitness voor het hoofd van de kapper

In het ultieme verkoopsgesprek zijn woorden misschien nog het onbelangrijkste. Ze zijn zo vluchtig en zo onbetrouwbaar.
De andere zintuigen zijn voor de klant van veel grotere waarde.
Gebruik tijdens je verkoopgesprek alle zintuigen om je klant te overtuigen.Vergeet even het idee dat verkopen enkel draait om een glad verkooppraatje.
Horen, zien, voelen daar stel je je gemakkelijk iets bij voor.
Ruiken bij de verkoop van een shampoo hoort bij de eerste reflex van je klant.
 
Maar hoe laat je in godsnaam een geurloze deodorent ruiken, laat staan … smaken….
 
En toch.
Het feit dat je deodorent geurloos is, is dé garantie dat je klant ook geurloos door zijn dagelijkse stress stapt. En meer nog, dat hij zijn lievelingsparfum met nog zoveel meer liefde draagt en uitstraalt.
 
Maar proeven????
Neen toch!
Toch heb ik dozijnen deostics verkocht door de kristalsteen te laten …proeven.
Door de stic vochtig te maken en even op je hand te wrijven blijft er een heel klein beetje deo achter op je hand. Mijn deostic was van puur natuurlijke origine en niet giftig. Je proeft onmiddellijk de ultra lage zuurtegraad prikkelen op het topje van je tong. En laat die zure omgeving nu net dat zijn waarin bacteriën die verantwoordelijk zijn voor de penetrante transpiratiegeur onmogelijk gedijen.
Proeven van een deostic? Het is het sterkste verkoopsargument dat ik ooit heb gebruikt. Mét succes.
 
Door alle zintuigen te prikkelen in een verkoopsgesprek, creëer je een ervaring die klanten niet snel vergeten. Je creëert een onvergetelijke ervaring. Dat is de beste verkoopstrategie die er is. Dus, voel, ruik, kijk, luister en … proef het succes  van je verkoopgesprekken!