Fitness voor het hoofd van de kapper

Het runnen van een succesvol kapsalon omhelst meer dan alleen knippen, kleuren en stylen. Het vereist
❤️ een sterke zakelijke kennis met diensten tegen een faire prijs
❤️ digitale vaardigheid
❤️ klantenservice om u tegen te zeggen
❤️ oog voor duurzaamheid en het meebouwen aan een betere wereld.

Hier zijn enkele tips om uw kapsalon toekomstbestendig te maken.

FAIRE PRIJS/TOP SERVICE
De sleutel voor een succesvol kapsalon is in eerste plaats het aanbieden van top service tegen een faire prijs. Het is ook belangrijk om uw expertise te tonen door uw diploma’s te etaleren en perfecte productkennis te hebben. Uw hoofdmerk moet u hierin begeleiden en van nabij volgen, ondersteunen. Durf uw kwaliteit en expertise te tonen en bied transparantie in uw tarieven op uw website.
Bouw respect op van je klanten voor je werk met de posterreeks “WIJ KAPPERS”.

DIGITAAL MEE
In het digitale tijdperk is het belangrijk om bij te blijven met de nieuwste technologieën.
Het gebruik van digitale tools zoals ‘Canva‘ is een must voor het creëren van aantrekkelijke sociale media posts.
Het is ook belangrijk om actief te zijn op sociale media platformen zoals TikTok, die een groot bereik hebben onder jongere doelgroepen.
Het gebruik van QR-codes in uw top 5 producten is ook een leuke manier  om klanten professioneel de correcte informatie te verstrekken.
Daarnaast is het gebruik van een platform als ‘ShairPoint‘ voor allerlei toepassingen zoals onder andere digitaal voorschrijven onontbeerlijk.

SECRET SERVICE
Streef naar een uitmuntende service. Neem je klantenservice onder de loupe. Het boek van Jos Burgers “Hondenbrokken” reikt hiervoor heel nieuwe ideeën aan. Een gepersonaliseerde koffie of af en toe eens iets “van het huis” aanbieden zijn hier sterke voorbeelden van. Nog een goed idee is het schrijven van postkaarten voor uw klanten. Er zijn tal van momenten waarop een postkaartje deugd doet en heel verrassend werkt.
Of pak uit met een ‘hair abonnement’, waar klanten een vaste prijs betalen voor onbeperkte haarverzorgingsservices gedurende een bepaalde periode. Of misschien wilt u de eerste groepspraktijk in de branche starten.
Vind een thema dat bij uw salon past, zoals ‘je kapper: dé remedie tegen hoofdpijn’, en probeer dit elke dag te realiseren.

DUURZAME WERELD
Duurzaamheid is heel belangrijk geworden voor elk goed werkend bedrijf, klein of groot. Overweeg het recyclen van haar, het gebruik van een plantaardig productgamma of het aansluiten bij een project dat de wereld mooier maakt. Een voorbeeld: ‘Canva plant een boom bij elke bestelling. Think pink is eveneens een heel mooi initiatief. Communiceer uw inspanningen en zorg ervoor dat u en uw medewerkers trots zijn op uw manier van werken. Dit motiveert klanten om voor uw kapsalon te kiezen vanwege uw inspanningen op het vlak van duurzaamheid.

Met al deze tips is uw kapsalon klaar voor de toekomst. Het belangrijkste is om uw klanten de aandacht te schenken die ze verdienen. Ze op de eerste plaats te zetten en ervoor te zorgen dat ze een positieve ervaring hebben elke keer dat ze uw salon bezoeken. Succes!

Een hele boterham.

Het belangrijkste is dat je ergens mee begint, eender met welk puzzelstuk.
Om je op weg te helpen hebben we een poster gemaakt met concrete to do’s.
Bekijk de poster, kies er één to do  uit, en hop, je bent al op weg.

Succes!