ZOOM 12 MEI 2025

Het is een maatschappelijke trend: klanten zeggen of verplaatsen makkelijk hun afspraak. 
Bij gegronde redenen is daar alle begrip voor, maar een zonnige dag blijkt al reden genoeg te zijn.
Er is weinig aan te doen, behalve sensibiliseren.

Daarom is het NO SHOW E-boek een goede inspiratiebron.
Via verschillende invalshoeken wordt het probleem aangekaart.
Als HappyKapper maak je er gratis gebruik van op:

No shows

 

Dit is moeilijk te beantwoorden. Iedereen volgt hierin een eigen logica. Enkele voorbeelden en bedenkingen:

Altijd gratis, maar ook voor een schoonzus op zaterdagvoormiddag?
Atlijd aanrekenen, zoals bij een gewone klant
Voordeeltarief?

Probeer dit in elk geval met je familielid ter sprake te brengen en maak duidelijk afspraken om irritaties te vermijden.

Met onderstaande link krijg te tal van voorbeelden om snel een leuke video te maken:
 
 
Een oproep om communie- of lentefeest-foto’s te posten (na toestemming van je klant).  Enkel foto’s die gebruikt werden op de communie-of lentefeest-kaartjes aub. Meerdere foto’s zijn welkom.  Indien het foto’s van de fotograaf betreft, wordt zijn naam vermeld (indien doorgegeven).
Post ze op: 
Nadien maken we er een fotoboek van in ShairLooks.
Een idee om nieuwe snitten en nieuwe kleuren te promoten in je kapsalon naar analogie van een aankondiging van een nieuw drankje in een café.
Het idee werd bijgewerkt en is vanaf vandaag bruibaar, ook om een nieuw product of een nieuwe dienst te introduceren.
 
 
Doen we dit jaar opnieuw mee?
Onder welke vorm? 
Heeft iemand een idee?
We wachten nog het thema af.
 
We verklappen al volgende kernwoorden:
– binnenland
– verdiepingsweekend
– exclusief voor kapper of kapster
– begin 2026

ZOOM 14 APRIL 2025

Prime time voor Facebook, Instagram en Tiktok. Lees het in onze overzichtelijke blog.
Directe link:

 

 
 
 
  1. Waarom wordt dit ingevoerd?
  2. Hoe ziet een elektronische factuur eruit?
  3. Wat is een acces point?
  4. 3 gouden tips

Directe link:

E-facturatie: wat je moet weten

Een idee om nieuwe snitten en nieuwe kleuren te promoten in je kapsalon naar analogie van een aankondiging van een nieuw drankje in een café.
Het idee staat in test versie op happykappers, na inloggen op shairpoint.

ZOOM 10 MAART 2025

Pascale deelde positieve resultaten, hoewel sommige klanten nog terughoudend zijn (taboesfeer). Volgend ShairCafé brengt ze er een topper mee.
Eddy wees op recente phishingpogingen, waaronder valse whatsapps van ‘Meta Business Support’ en mails van’CM’. Blijf alert en controleer de afzender zorgvuldig. Ook  de melding “Reageer binnen 24 u ” is steeds verdacht!
Gebruik de juiste beeldverhoudingen (zie www. HappyKappers.be -> apss -> Shairlab )en creëer extra betrokkenheid door de laatste 5 sec van je video te dupliceren en ook in het begin te tonen.
  • Overleg met je boekhouder over geschikte systemen .
  • Wees voorzichtig met te goedkope aanbiedingen.
  • Heb geen schroom om te vragen naar een voordeliger alternatief, want de tool van je boekhouder is meestal té uitgebreid.
Een vriendelijke aansporing om deze in te vullen aub, waarvoor dank.

Herinnering datum: maandag 24 maart om 9 u via de zoom.

OPGELET:

Nieuwe manier om deel te nemen aan ZOOM sessies: 

Ga naar⁠ _www.HappyKappers.be  >  ⁠Kies de knop “kalender”⁠  >  ⁠Scrol naar ”de datum van het event >  ⁠Klik op Deelnemen_ (volg eventuele andere instructies op het scherm)

Tip: Log een 5 tal minuutjes op voorhand in, dan kom je in een virtuele wachtzaal terecht. Bij de opening van het event start de verbinding automatisch op.