VERSLAG Shair café 30 januari 2023

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Thema: SOCIALE MEDIA
Vragen betreffende Social Media:
Eenvoudige app om foto’s te bewerken (vb vista create – MoldIV)
Canva: in een sessie apart uitleggen
Om de hoeveel tijd posten?
Welke kanalen?
Wat is Reels?
Wat is BeReal?
Waar stopt het eigenlijk? Wanneer doe je genoeg?
Kan je Chatgpt inzetten voor je teksten?
Wat post je wel en wat post je niet? tips
Hoe plaats je een link?
Wat is content marketing en hoe zet je dit om in nieuwsbrieven?
Thema: BOEKHOUDER
VRAGEN VOOR DE BOEKHOUDER:
Wat kost een boekhouder?
Wat mag je wel/niet inbrengen?
Is een vernnootschap interessant?
Kosten maken of belastingen betalen?
Is het voordelig om belastingen in schijven te betalen?
Hoe zit dat met voorafbetalingen?
Corona premies: een vergiftigd geschenk?
Wat met cash? Komt er een witte kassa?
Blijft het forfait bestaan?
Belangrijke punten in een balans?
Thema: KAPPER AAN HUIS
Een supplement als je aan huis gaat is normaal: 5à10€
Blijf rond de deur, zo vermijd je te groot tijdverlies.
Als je “uitzonderlijk” aan huis gaat is géén suppement aanrekenen wellicht promotioneel sterker dan die éénmalige 5 of 10€ supplement.
Thema: ACTIES IN HET KAPSALON
Enkele ideetjes:
- Maak je eigen staaltjes in kleine potjes. Schrijf eigenhandig de naam van je klant op het potje en hoe toe te passen. (enkel aan te raden bij “eenvoudige, risicoloze producten)
- Grijp speciale gelegenheden in het jaar aan.
- Leuk idee: de “communie-brochette”
- Beurten kaart opstarten
- Nieuwe klanten belonen (wees voorzichtig in verband met héél trouwe klanten (verdienen vaak ook om eens in de bloemetjes gezet te worden)
- Actie op facebook via het delen van een post.
Thema: KAPPER = PSYCHOLOOG?
TIPS EN WEETJES
Soms voel ik me als een spons, ik moet vaak de knop omdraaien als ik het privé binnen stap.
Ik kan vaak mijn eigen ei niet kwijt, altijd maar luisteren: is lastig.
Een fysiek schouderklopje doet wonderen
Durf vriendelijk stop zeggen als je voelt dat het voor jou niet meer lukt.
Als je een moeilijk gesprek verwacht, probeer de klant alleen bij je te hebben.
Soms sta je met je mond vol tanden.
Geef extra aandacht:
Handel trager en zorgvudiger: vb rustiger handdoek in nek leggen.
Thema: BALEAGE
Hoe aan rekenen:
1,40-1,72€ per minuut
Reken altijd de tijd mee: tijd+product+btw = vraagprijs
Geef duidelijke info VOORAF omtrent de kostprijs.
TIP: KLOK EENS AL JE BEHANDELINGEN
neem de tijd op die je per behandeling nodig hebt en neem daarvan het gemiddelde.
Thema: ONLINE AGENDA
- Tips voor de menustructuur van je online agenda:
- Zorg voor een beperkte keuze (de tijd is vaak gelijkaardig)
- Te veel keuze zorgt voor keuzestress voor de klant, dus, stay basic .
Thema: KAPPER = EHBO
en goede basis voor eventuele ongevallen in het kapsalon komt zeker van pas.
Hoe zit het met je EHBO-kit?
Als je met personeel werkt zijn er blijkbaar toch wat administratieve verplichtingen ( o.a. elektriciteitsplan…)
Nuttige link van Liantis:
E&V contacteren Liantis en Rode Kruis om een eventuele infosessie te organiseren.
Thema: DUURZAAMHEID
Het thema duurzaamheid wordt hoe langer hoe belangrijker.
Ideaal om aan klanten te communiceren dat ook jij je steentje bijdraagt.
Een “voorlopige” lijst met tips om ecologischer, duurzamer te werken:
- Wegwerpotjes/kapmantels, in opgang sinds corona dragen bij tot de afvalberg. Check of ze recuycleerbaar zijn.
- Eco head handdouche: interessant, maar vaak uit te kuisen. https://ecoheads.com/
- Katoenen handdoeken versus papieren handdoeken: de discussie woedt. New eco handdoeken uit microfibre zijn een waardig alternatief: altijd zacht en droog in 20 minuten (binnen of buiten gedroogd)
- Navulling verkoopproducten, eventueel met korting is een mooie optie.
- In vraagstelling van een 2de wasbeurt. Is dit altijd nodig?
- Hairrecycle: ophalen van geknipte haren : kan interessante publiciteit op leveren.
- Word een eco-verantwoordelijke kapper. Beperk uw ecologische voetafdruk en stel klanten tevreden die zich elke dag bewuster zijn van milieukwesties en het belang van duurzame consumptie.
- https://hairrecycle.be/nl/ontdek-onze-actie/