In het ultieme verkoopgesprek zijn woorden misschien nog het onbelangrijkste. Ze zijn zo vluchtig en zo onbetrouwbaar.
De andere zintuigen zijn voor de klant van veel grotere waarde.
Gebruik tijdens je verkoopgesprek alle zintuigen om je klant te overtuigen. Vergeet even het idee dat verkopen enkel draait om een glad verkooppraatje.
Horen, zien, voelen daar stel je je gemakkelijk iets bij voor.
Ruiken bij de verkoop van een shampoo hoort bij de eerste reflex van je klant.
 
Volgende getuigenis illustreert de unieke kracht van de zintuigen:
Hoe ik dozijnen deosticks verkocht door de stick te laten…proeven.
Hoe krijg je in godsnaam een geurloze deodorant verkocht, als hij niet lekker ruikt?
 
En toch.
Het feit dat de deodorant geurloos was, was dé garantie dat mijn klant ook geurloos door zijn dagelijkse stress stapt. En meer nog, dat hij zijn lievelingsparfum met nog zoveel meer liefde draagt en uitstraalt.
 
Maar proeven????
Neen toch!
 
Toch heb ik dozijnen deosticks verkocht door de kristalsteen te laten …proeven.
Door de stick vochtig te maken en even op je hand te wrijven blijft er een heel klein beetje deo achter op je hand. Mijn deostick was van puur natuurlijke origine en niet giftig. Je proefde onmiddellijk de ultralage zuurtegraad prikkelen op het topje van je tong. En laat die zure omgeving nu net dat zijn waarin bacteriën die verantwoordelijk zijn voor de sterk transpiratiegeur onmogelijk gedijen.
Proeven van een deostick? Het is het sterkste verkoopargument dat ik ooit heb gebruikt. Mét succes.
 
Door alle zintuigen te prikkelen in een verkoopgesprek, creëer je een ervaring die klanten niet snel vergeten. Je creëert een onvergetelijke ervaring. Dat is de beste verkoopstrategie die er is. Dus, voel, ruik, kijk, luister en … proef het succes van je verkoopgesprekken!