Info afkomstig van Someflex, waarvoor dank!

B-roll video’s zijn extra beelden die je toevoegt aan een filmpje om iets beter te laten zien. Stel dat iemand iets vertelt op de camera (dat heet A-roll), dan laat je met B-roll zien waar die persoon over praat. Bijvoorbeeld: iemand vertelt over een kapsalon, en je laat tussendoor beelden zien van het knippen, föhnen of verven. Zo snapt de kijker het beter én wordt het leuker om naar te kijken. B-roll maakt een video levendig, duidelijk en interessant. Het zijn dus de beelden die het verhaal sterker maken zonder dat er extra woorden nodig zijn.

B-roll video’s kunnen ook los gebruikt worden, zonder dat iemand iets uitlegt of in beeld is. Ze tonen sfeer, actie of een proces, zoals handen die knippen in een kapsalon of mensen die sporten. Zo’n video vertelt een verhaal zonder woorden en spreekt meteen tot de verbeelding. Ideaal voor social media: korte, krachtige beelden die de aandacht trekken en gevoel oproepen. Je hebt geen tekst of uitleg nodig om te laten zien wat je doet of waar je merk voor staat. Zo blijft het visueel sterk én makkelijk te begrijpen.

Info afkomstig van Someflex, waarvoor dank!